Dobrze prosperująca firma bez marketingu internetowego? Coraz częściej słyszymy odpowiedź: – Niemożliwe! Globalny rozwój rynku wymusza nawet na małych przedsiębiorstwach podjęcie działań marketingowych w sieci. Poznaj sposoby i narzędzia, dzięki którym będziesz mógł skutecznie reklamować się w Internecie oraz budować świadomość swojej marki.

Z pewnością wśród wielu właścicieli firm krąży jeszcze przekonanie, że marketing w Internecie to zbędny wydatek. Jakie korzyści płyną z działań reklamowych w sieci? Nie da się ukryć, że zalet można wymienić naprawdę wiele:

  • zwiększenie wiedzy o grupie docelowej,
  • nawiązywanie interakcji z odbiorcami,
  • nieprzerwane docieranie do wielu klientów w jednym czasie,
  • budowa i dopasowanie działań do określonej grupy odbiorców,
  • personalizacja komunikatów marketingowych,
  • możliwość zmierzenia efektów i optymalizacji kampanii,
  • budowanie świadomości marki.

Target, czyli słowo klucz

Odpowiednie skierowanie reklamy, to 90 % sukcesu. Najszybciej sprzedasz coś tym osobom, które poszukują lub będą poszukiwać określonego produktu np. kobiety w okresie przedświątecznym rozpoczynają poszukiwania sylwestrowej kreacji. Wysyłanie przekazu na ślepo do różnych odbiorców nie ma nic wspólnego z targetowaniem. Myślenie, że może jakiś odbiorca się zainteresuje jest błędne. Twoja informacja trafi wszędzie i… nigdzie.

Bądź widoczny tam, gdzie to się opłaca

Odpowiednie miejsce do prowadzenia działań marketingowych to takie, które zagwarantuje bezpośredni odbiór przekazu reklamowego. Musisz wiedzieć, gdzie umieścić komunikat, aby mieć pewność, że dotrze on do klienta. Z jakich kanałów zatem korzystać? Masz do dyspozycji trzy platformy internetowe o największych zasięgach:

  • Google – wyszukiwarka zawładnęła światowym rynkiem i stała się swego rodzaju ”dominującą siłą” w Internecie. W Polsce korzysta z niej 99% internautów.
  • YouTube – tuż po Google, najbardziej popularna wyszukiwarka informacji wideo. Zrzesza użytkowników z całego świata.
  • Facebook – największy serwis społecznościowy o ogromnych możliwościach marketingowych, który działa na zasadzie rekomendacji.

Dostosuj narzędzia do odbiorcy

Nawiązany już kontakt z potencjalnym klientem należy stale podtrzymywać. Do najpopularniejszych narzędzi marketingowych, gwarantujących efekty w krótkim czasie należą:

Linki sponsorowane (Adwords)

Zapewniają wysokie miejsce w wyszukiwarce Google, ponieważ pokazują się jako jedne z pierwszych wyników. Dzięki temu pozwalają na szybkie dotarcie do klienta. Każdą kampanię można swobodnie dopasować do konkretnych potrzeb i stale monitorować. Takie działania przyciągają ruch na stronę, zwiększają liczbę klientów i sprzedaż. AdWords daje możliwość reklamowania się w konkretnej lokalizacji – w miejscowości, regionie lub kraju i we właściwym czasie.

Google Merchant

Dzięki tej usłudze możesz docierać do klienta nie tylko poprzez tekst, ale i obraz. Na przekaz reklamowy składa się: zdjęcie produktu, jego nazwa, cena oraz adres strony internetowej. Zadaniem Google Merchant jest efektywne dotarcie do klientów przez bezpośrednie pokazanie produktu w wyszukiwarce. Pozwala to na stworzenie dużo bardziej atrakcyjnego przekazu reklamowego.

Remarketing dynamiczny w sieci reklamowej Google

Animowane banery reklamowe można wykorzystać co najmniej na dwa sposoby. Reklamy wyświetlają się w sieci reklamowej Google, czyli rozległej sieci witryn, które udostępniają swoją powierzchnię reklamową. Z uwagi na to, reklamy w remarketingu dynamicznym mogą być dokładnie dostosowane do treści, które potencjalny klient przed chwilą przeglądał na Twojej stronie internetowej. Banery animowane możesz wykorzystać także do przyciągnięcia uwagi odbiorców, którzy odwiedzili już Twoją witrynę, aby utrwalić w ich świadomości markę.

Remarketing na Facebooku

Umożliwia, tak jak pozostałe, ponowny kontakt z osobami, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub fanpage. Poprzez remarketing na Facebooku możesz zachęcić te osoby do polubienia profilu lub zaprezentować im produkt, który wcześniej widziały i zachęcić ich do powrotu, a tym samym zwiększyć szansę na zakup.
Kampania i remarketing na YouTube

Za pomocą YouTube możesz dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Kampania wideo na YouTube posiada szeroki wachlarz zastosowań. Począwszy od kierowania reklam na konkretne grupy odbiorców poprzez budowanie świadomości marki lub produktów, po edukację produktową. Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Youtube lub podczas oglądania wideo. Sprawdzonym narzędziem w kampaniach i remarketingu YT jest 6-sekundowa reklama (Bumper Ads), której nie można pominąć. Nie irytuje ona swoją długością, odbiorca dostaje w pigułce najważniejsze informacje o firmie, a Ty posiadasz pełną kontrolę nad budżetem i decydujesz, ile chcesz wydać na kampanię.

Trzymaj rękę na pulsie

Efekty swoich działań musisz na bieżąco monitorować, aby wiedzieć czy przynoszą zamierzony rezultat. W jaki sposób? Warto, abyś poznał dwa przydatne narzędzia, które pozwolą Ci na pełną kontrolę aktywności w sieci.

Pierwszy z nich – Google Analytics – to darmowe narzędzie do analizy statystyk serwisów internetowych. Jego zadaniem jest śledzenie ruchu na stronie, sprzedaży oraz konwersji (np. zakupu, zapisania się na newsletter, ściągnięcia pdf itd.). Dzięki GA dowiesz się, co robią Twoi potencjalni klienci na stronie, jak długo na niej przebywają, jakie elementy ich przyciągają. Ponadto, jakie treści na Twojej witrynie są najpopularniejsze, z jakich urządzeń i lokalizacji użytkownicy ją odwiedzają, wreszcie – uzyskasz charakterystykę klienta (płeć, wiek, zainteresowania itp.).
Google Tag Manager to także w pełni darmowe narzędzie, którego zadaniem jest magazynowanie tagów. Na czym to polega i jakie będziesz miał z tego korzyści? GTM zastąpi wszystkie kody, jakie do tej pory musiałeś zamieszczać na stronie, aby móc badać i analizować wyświetlania, konwersje, błędy występujące na stronie lub inne działania na swojej witrynie. Niezależnie od tego, ilu tagów używasz, Google Tag Manager ułatwi Ci pracę oraz wpłynie na szybkość ładowania strony WWW.

0.00 śr. ocena (0% punktów) - 0 głos