Z roku na rok przyzwyczajenia i zwyczaje internautów diametralnie się zmieniają. Obecnie coraz to częściej przeszukując internet w poszukiwaniu interesujących nas informacji wykorzystujemy coraz to dłuższe i sprecyzowane zapytania. Klienci poszukujący produktu są coraz to bardziej świadomi i wiedzą czego tak naprawdę potrzebują. Z tego też względu nie zamierzają tracić czasu na przeszukiwanie wielu stron lecz chcą od razu trafić na taką która wpisze się w ich kryteria poszukiwania. Tego rodzaju zmiany sprawiły, że dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron www a w szczególności sklepów online otworzyła się zupełnie nowa droga uzyskania wysokich pozycji. Mowa tutaj o pozycjonowaniu long tail – czyli na tak zwany długi ogon.

Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon?

Już sama nazwa tej metody pozycjonowania obrazuje na czym polega ten rodzaj pozyskiwania wysokich wyników w wyszukiwarce. Chodzi więc o zapytania z dużą ilością słów kluczowych które będą idealnie odpowiadać wynikom i treściom na stronie www. Dopisując do danego produktu jego konkretne właściwości czy też funkcjonalność jesteśmy w stanie zawęzić wyszukanie do konkretnego, interesującego nas produktu.
Gdzie najlepiej stosować pozycjonowanie na długi ogon?
Otóż pozycjonowanie typu long tail sprawdza się najlepiej w przypadku bardzo rozbudowanych serwisów, które posiadają dużą ilość treści oraz podstron. Do tego rodzaju witryn www możemy obecnie z całą pewnością zaliczyć wszelkiego rodzaju sklepy online, katalogi firmy czy też blogi. We wszystkich pozostałych przypadkach stosowanie pozycjonowania typu long tail zasadniczo mija się raczej z celem.

Dobieranie fraz do pozycjonowania typu long tail

Przygotowując się do pozycjonowania na długi ogon najlepiej wczuć się w skórę potencjalnego użytkownika i to z jego perspektywy spojrzeć na wpisywane do wyszukiwarki frazy. Z tego też wzglęlu pozycjonując serwis z gadżetami dla młodzieży nie możemy myśleć jak prawnik czy też biznesmen ale raczej jako zbuntowany nastolatek, który stoi w kontrze do świata. Musimy mieć na uwadze, że każdy potencjalny klient myśli zupełnie inaczej i nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich podgrup zainteresowanych naszą ofertą.
Podczas przygotowania fraz dla pozycjonowania fraz typu long tail warto również poprosić o pomoc rodzinę czy też znajomych. Może ich spojrzenie pozwoli rzucić zupełnie nowe światło na tworzone przez ciebie frazy. Jednocześnie warto zapoznać się z tym na jakie słowa pozycjonuje się twoja potencjalna konkurencja.

Plusy pozycjonowania typu long tail

Stosowanie pozycjonowania na długi ogon niesie ze sobą bezsprzecznie bardzo wiele konkretnych zalet. Jedną z nich jest bardzo szybki efekt w porównaniu do innych metod pozycjonerskich. Kolejna zaleta to możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców dzięki wykorzystaniu określonych fraz. Inną zaletą są jest też utrzymywanie się wysokich pozycji na frazy long tail w długim okresie czasu. Na sam koniec pozycjonowanie na długi ogon jest dużo szybsze i łatwiejsze niż pozycjonowanie się na bardzo popularne słowa kluczowe.

Minusy pozycjonowania typu long tail

Jak wszystko w życiu również pozycjonowanie na długi ogon ma pewne wady. Skuteczność stosowania tego rodzaju metody zależy od wielu czynników i w wielu przypadkach wymagana jest cierpliwość zanim osiągniemy zakładane rezultaty. Dodatkowo w przypadku pozycjonowania typu long tail cały czas czeka nas żmudny proces określania coraz to nowszych długich fraz jakimi może posłużyć się potencjalny klient.
Podsumowanie
Jeżeli zatem prowadzicie sklep internetowy to z całą pewnością powinniście zainteresować się pozycjonowaniem typu long tail. Suma zalet z całą pewnością przyćmiewa ewentualne wady takiego rozwiązania. W przypadku gdy sami nie czujecie się na siłach by poprowadzić działania z zakresu pozycjonowania typu long tail zachęcamy do skorzystania z usług sprawdzonych firm pozycjonerskich takich jak na przykład E-prom.

4.33 śr. ocena (89% punktów) - 3 głosów