Stworzenie własnej witryny w sieci ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży usług i promowania firmy. W dzisiejszych realiach praktycznie każda działalność powinna znajdować odniesienie w Internecie. Jednak nie wystarczy zaistnieć, konieczne jest dobre pozycjonowanie strony www, które pozwoli potencjalnemu klientowi na zauważenie witryny i tym samym na zapoznanie się z ofertą.

Pozycjonowanie stron internetowych – na co zwracać uwagę?

Musimy zdawać sobie sprawę, że jeśli pominiemy pozycjonowanie strony www, ta zniknie w gąszczu innych i ukryje się na dalekiej stronie wyszukiwarki. Mówi się, że podczas wyników wyszukiwania konkretnej usługi czy produktu najważniejsze jest pierwsze 10 wyników, które się wyświetlą. Należy jednak podkreślić, że im wyższą pozycję otrzyma nasza witryna, tym więcej osób do niej zajrzy.

Pozycjonowanie stron internetowych jest niewątpliwe jednym z kluczy do sukcesu. Trzeba podkreślić, że nie ma tutaj drogi na skróty. Dobrej jakości, prawidłowe pozycjonowanie strony www kosztuje od około 500 złotych miesięcznie. Wiele pomniejszych firm proponuje niższe kwoty, jednak za tą pozorną oszczędnością kryje się nieprofesjonalizm, który może skończyć się wykluczeniem naszej strony z wyszukiwarki Google.

Upraszczając, jeśli ktoś proponuje za pozycjonowanie niższe kwoty, zazwyczaj nie wykonuje swojej pracy rzetelnie. Tym samym reklama witryny może znaleźć się w kompletnie nieodpowiednim tematycznie miejscu, co Google potraktuje jako nachalną reklamę i spam. Pozycjonowanie można przyrównać do reklamy banerowej na tradycyjnym pasażu handlowym. Tańsze jest jak to wykonane niedbale, na kartonowym podłożu, ze skopiowanymi hasłami reklamowymi. To droższe to pełnowartościowa, nowoczesna i przykuwająca wzrok reklama, która jest wizytówką i zaproszeniem.

Koszt pozycjonowania strony

Dobrym partnerem do pozycjonowania będzie agencja interaktywna, która swoje działanie opiera wyłącznie o najwyższe i legalne standardy. Dobrym przykładem będzie tutaj jedna z czołowych agencji interaktywnych WhiteNet (white-net.pl), która swoje działanie opiera o naturalność, odpowiednie zastosowanie słów kluczowych i właściwe umiejscowienie konkretnych wpisów pozycjonujących.

Wysokiej klasy teksty pozycjonujące to kolejny, niebywale istotny aspekt. Nie ma mowy więc o tekstach pod tzw. maszyny, czyli pozbawione sensu treści, w których wplata się wyłącznie słowa kluczowe.

Agencja Interaktywna proponuje szereg działań doprowadzających do efektywnego pozycjonowania. Wszystkie kroki mają wpływ na cenę.
Przeprowadzony audyt SEO sprawdza stronę pod wieloma kątami, usuwając błędy i poprawiając te aspekty, które wyraźnie przeszkadzają w pozycjonowaniu. Koszt audytu SEO to rząd wielkości cenowej od 500 zł – 3000 złotych. Godzina pracy programisty poprawiającego serwis internetowy oscyluje w granicach 100 – 200 złotych za godzinę. Kolejno należy wziąć pod uwagę tzw. link building, a więc umieszczanie konkretnych treści w katalogach, na forach (marketing szeptany) czy różnego rodzaju artykułach. W zależności od treści i miejsca zamieszczenia jeden wpis to koszt od 10 złotych w przypadku katalogowania do 2500 złotych przy zakupach publikacji w serwisach zewnętrznych. Warto także podkreślić koszty dotyczące stworzenia strony internetowej (zaplecze) – ok 1000 złotych jednorazowo, czy rozwoju strony zapleczowej (do 1000 złotych miesięcznie).

ile kosztuje pozycjonowanie
Infografika z bloga strony internetowej white-net.pl

Agencja interaktywna — Twój sprzymierzeniec w pozycjonowaniu

Dobra agencja interaktywna tj. wspomniany WhiteNet zaproponuje indywidualne przeanalizowanie strony, która ma zostać pozycjonowana, pozna potrzeby i oczekiwania klientów i dopiero później stworzy projekt i kosztorys. Podstawowe pozycjonowanie we wspomnianej agencji rozpoczyna się od kwoty 499 złotych, nie mniej wyceny są przygotowywane indywidualnie z pełnym uwzględnieniem specyfiki zlecenia.